Duur: 2 dagen
Lesvorm: klassikaal
Examen: exclusief, los bij te boeken voor € 325,00 inclusief examentraining
Investering: € 995,00 exclusief BTW

Data
• 20 – 21 maart 2019, Eindhoven
• 26 – 27 maart 2019, Nieuwegein
• 8 – 9 april 2019, Nieuwegein
• 15 – 16 april 2019, Zoetermeer

Cursusbeschrijving
IT is al lang niet meer weg te denken uit onze samenleving. Daar waar IT vroeger ondersteunend was aan het primaire bedrijfsproces, is IT nu geïntegreerd met het primaire bedrijfsproces. Om ervoor te zorgen dat de primaire bedrijfsprocessen optimaal functioneren moet ook de IT dienstverlening optimaal zijn.
De Best Practice ITIL® geeft een (IT) organisatie kansen en mogelijkheden om de IT dienstverlening perfect af te stemmen op de behoefte van en de mogelijkheden binnen de bedrijfsprocessen. ITIL is al lang niet meer alleen maar toepasbaar op de IT dienstverlening. Ook andere vormen van dienstverlening kunnen gebruik maken van deze Best Practice.

Tijdens de ITIL4 Foundation training leert de deelnemer begrippen als Service Value System, de Service Value Chain en de ITIL ‘Guiding Principles’.

Na het volgen van deze training is de deelnemer in staat om het ITIL4 Foundation examen te maken en kan de deelnemer een bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van de eigen (IT) organisatie.

Voorkennis
Voor deze training is geen specifieke vooropleiding vereist.

Inhoud
De basisbegrippen en principes van ITIL4

– Service en Value
– Relationships

De 4 dimensies van ITIL4:
– Organisatie en mensen
– Informatie en technologie
– Value stream en processen
– Partners en suppliers

De 7 ITIL Guiding Principles:
– Focus on value
– Start where you are
– Progress iteratively with feedback
– Collaborate and promote visibility
– Think and work holistically
– Keep it simple and practical
– Optimize and automate
– Service Value System

Service value chain elementen; Plan, Improve, Engage, Design & transition, Obtain / Build, Deliver & support

Service Value Chain
– Inputs, Outputs en de rol in het ondersteunen van de Value Streams
– ITIL practices die de service value chain ondersteunen: Continual Improvement (inclusief het continual improvement model); Change control; Incident management; Problem
Management; Service request management; Service desk; Service level management

Het doel van de volgende ITIL practices:
– Information security management
– Relationship management
– Supplier management
– Service configuration management
– IT asset management
– Business analysis
– Deployment management
– Monitoring and event management
– Release management

Vervolgtrainingen
In de loop van 2019 zullen vervolgtrainingen op advanced level beschikbaar komen. Deze vervolgtrainingen stellen de deelnemer in staat om de volgende ITIL kwalificaties te bereiken:
• Managing Professional (MP)
• Strategic Leader (SL)